- Az órapiac nőni fog, kvarc- és okosmodelleket fogunk vásárolni.
- A karóra jövője zöld utat ad a csúcsminőségnek megfizethető áron szem előtt tartva a fenntarthatóságot.
- A számlapok színesek, a tokok kisebbek lesznek, a sportórák pedig enyhén átadják helyüket a klasszikusoknak.
A mai kultúrában a jövőt általában gyorsnak, stílusosnak és technológiailag fejlettnek ábrázolják. Tekintettel arra, hogy a modern társadalom a számítógépektől és a mobiltelefonoktól függ, úgy tűnhet, hogy a karóra, ahogyan mi ismerjük, lassan búcsút int. Ennek ellenére sok óragyártó bizakodva tekint a jövőbe. Tehát milyen változásokat fogunk látni a csuklónkon az elkövetkező években? Felváltják az okosórák az analóg klasszikusokat? Továbbra is divatosak lesznek a karórák? Jöjjön és tekintsen be velünk a karóra jövőjébe.
A cikk tartalma
A karóra piac és a fogyasztói magatartás előrejelzései
A közgazdászok viszonylag fényes jövőt jósolnak az óragyártóknak. A karóra globális piaca 2026-ra várhatóan 78,2 milliárd dollárra nő, ami közel 16 milliárd dolláros növekedést jelent az ötéves időszak alatt. Úgy tűnik tehát, hogy az óra az elkövetkező években megőrzi az uniszex időtlen divatkiegészítő státuszát.
Az okos- és kvarcórák térnyerése
A kvarcórák feltalálásával a Seiko cég forradalmat idézett elő az analóg óragyártás szegmensében, és végleg véget vetett a mechanikus órák dominanciájának. Ez a tendencia a következő években is folytatódni fog. A kvarcórák pontosabbak, mint mechanikus társaik, nem igényelnek olyan magas szintű kidolgozást, és összességében kevesebb mozgó alkatrészt és általában is kevesebb komponenst tartalmaznak. Az alacsonyabb gyártási költségek és az ezt követő alacsonyabb beszerzési ár a jövőben is a kvarc szegmens fő mozgatórugója lesz.
A teljes órapiac zászlóshajója azonban az okosórák lesznek, amelyek már 2021-ben átvették a vezetést. Egyre több gyártó lép be az okosszegmensbe, és egyre népszerűbbek az okosórák. Esztétikailag kellemessé váltak, és számos színben, kivitelben és árkategóriában kaphatók, ami rendkívül lenyűgöző a fogyasztók számára.
A középkategóriás órák fokozatosan kiszorítják az olcsó modelleket
Az alacsonyabb árkategóriájú órák a következő években is domináns részesedést foglalnak el a piacon. Megfizethetőségük lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy több modellt vásároljanak, amelyeket divatos kiegészítőként kombinálhatnak különböző outfitekkel. Az órás előrejelzések azonban a középkategóriás órák iránti érdeklődés óriási növekedését jelzik. A „Nem vagyunk olyan gazdagok, hogy olcsón vásároljunk” szlogen jegyében és minden bizonnyal a magas infláció és a gazdasági válság hatására is elkezdjük keresni a jó minőséget elfogadható áron. Első osztályú anyagokra, csúcstechnológiákra és hosszú élettartamra lesz szükségünk. A felelős fogyasztói magatartás iránti vágy arra késztet bennünket, hogy olyan órákat keressünk, amelyek hosszabb ideig megőrzik piaci értéküket.
Növekszik az órák online vásárlása
A hagyományos üzletek a következő években is kulcsszerepet játszanak a karórák piacán. A fogyasztók továbbra is előnyben részesítik a vásárolt áruval való fizikai érintkezés lehetőségét. A kiskereskedők magas lojalitással és kedvező árengedményekkel tartják ügyfélkörüket. Ha azonban a növekedési ütem szemüvegén keresztül nézzük az órás üzletet, egyértelműen az online szegmens nyer. Különösen a vásárlás kényelme, valamint a márkák és modellek szélesebb körű elérhetősége teszi érdekessebbé a hagyományos üzletekhez képest.
A karóra jövője: dizájn és komplikációk
A legtöbb karóra jelenleg meglehetősen pontosan és megbízhatóan ketyeg. Fogyasztóként ezért a funkcionális és tervezési felépítményükre fogunk összpontosítani. Míg a funkciók kínálata egyértelműen felülmúlja az okosórákét, amellyel a legmodernebb analóg modellek is aligha vehetik fel a versenyt, a dizájn kínálata valamivel változatosabb lesz. Mi tehát a karóra jövője a divatirányzatok szempontjából?
Az elegáns klasszikus visszatérése
Zöld utat kapnak az úgynevezett öltönyórák, azaz a klasszikus minimalista modellek. Ez egyszerű okokból következik be. A piacot alapjaiban megrázó gazdasági válság miatt a fogyasztók az ár és a minőség legmegfelelőbb arányát fogják keresni. A legtöbb vezető márka portfóliójában megtalálhatóak a nagyon jó minőségű klasszikus férfi karórák, de a modern sportórák mellett nem kaptak elegendő figyelmet az elmúlt években. Az alacsonyabb kereslet lefelé nyomta az árakat, miközben megőrizte a csúcsminőséget, amit a fogyasztók nagyra fognak értékelni az elkövetkező években.
Színes számlapok
A színes számlapok fellendülése már elkezdődött. Említsük meg például az Omega Seamaster Aqua Terra karórát kékben, a Tag Heuer Monacót zöldben és bordóban, vagy a Sinn 556-ot, amely több pasztell színben is megjelent. A színek népszerűségét a közösségi médiák is erősítik, mert a színes számlapok rendkívül esztétikusak és remekül mutatnak fotókon és videókon. A modern idők a kevésbé formális munkahelyeket is előnyben részesítik, ahol már nincs komor sötét öltöny a dress code szabályokban. Az órások tisztában vannak ezzel, és óráik dizájnját a hétköznapibb öltözködési stílushoz igazítják.
Fémek keveredése
A fémek kéttónusú keverése az ékszer és bizsu szegmensében már régóta kialakult, és a következő években az óraipar is zöld utat ad neki. Arra számítunk, hogy a rozsdamentes acél és a sárga vagy rózsaszín arany kombinációját több gyártó használja majd. Végülis a Rolex már kiadta Explorer I óráját kéttónusú változatban. Az előrejelzések az aranyórák iránti érdeklődés csökkenését jelzik, ami tovább fokozza a fémek keveredésének trendjét.
A tokok kisebbek lesznek
Bizonyára felfigyelt arra a divatirányzatra, amely az elmúlt években nagy, jellegzetes tokokat diktált. És mivel nem növekedhetnek a végtelenségig, ezért az előrejelzések változásról szólnak. A karóra jövője a kisebb tokok felé mutat, amelyeket még a masszívabb férfi csuklókon is elfogadnak. Az órák kisebbek lesznek a népszerű vintage modellek hatására is.
A fenntarthatóság az óraipart is érinti
A fenntarthatóság elvein alapuló vásárlások drámai növekedést mutatnak, ezek hatását a globális órapiac sem kerüli el. A modern fogyasztók ökológiai és társadalmi felelősséget követelnek a márkáktól, és azok a cégek, amelyek nem követik ezt a mega trendet, nem lesznek képesek versenyezni. Hogyan befolyásolják a fenntarthatóság elvei az órák jövőjét?
- Az ellátási láncokon belül az átláthatóság javulni fog.
- Az időtlen modellek lesznek előnyben részesítve
- A hangsúlyt az óra hosszú élettartamára és piaci értékének megőrzésére helyezik.
- A fogyasztók az ökológiai meghajtásokat részesítik majd előnyben.
- A használt órák értékesítése fellendülést tapasztal.