- Elérhetőségének köszönhetően a Tissot órákat a luxus svájci óragyártás világába vezető kapunak tekintik.
- A Tissot marketingje előnyére válik a minőség és az előremutató innováció kombinációja, amely a hosszú távú óra gyártási hagyomány szilárd alapjain alapul.
- A Tissot márka számos úttörő eredményt ért el. Bevezette az első antimágneses órát és a világ első érintőképernyős modelljét.
A svájci minőség és megbízhatóság bélyegével ellátott márka. Hosszú hagyományokra épülő innovációk. Az órákat a világ több mint 160 országában értékesítik. Ez az az aláírás, amely mögött a Tissot a 19. század közepe óta áll. A márka kiváló minőségét többször elismerték a sport világában is. A Tissot az NBA, a Tour de France, a MotoGPTM, a vívó- és jégkorong-világbajnokság, valamint számos más sportesemény hivatalos időmérőjévé és partnerévé nevezték ki. Milyen történetet rejtenek a Tissot órák, amelyeket ma a svájci minőség kapujának tekintenek?
A cikk tartalma
A márka születése: Mágikus 1853
Ha valaha is közelebbről megnézte a Tissot óralapját, valószínűleg észrevette a „Tissot 1853” logót. És akkor kezdődött minden…
1853-ban Charles-Félicien Tissot ötvös és fia, Charles-Émile órásmester egyesítette erőit. És megalapították a Chs Tissot & Fils műhelyt. Ez a svájci Le Locle-ban történt. A Tissot katalógusa akkoriban zseb- és láncórák kínálatát tartalmazta, többnyire arany tokban, gazdag díszítéssel. A márka minőségét már ekkor széles körben elismerték, és a Tissot órák sok rajongót szereztek nemzetközi kiállításokon és kronometrikus versenyeken. Az 1950-es években megkezdődött az export az Egyesült Államokba és Oroszországba. A Tissot svájci karórák még az orosz cár udvarába is eljutottak.
Tissot karórák és női kollekciók
1907-ben a Tissot egy nagy gyárat építtetett Le Locle-ban, és megkezdte a kiváló minőségű órák tömeggyártását. Az első Tissot női karórák az 1910-es években láttak napvilágot. Luxus arany és platina karkötős modellek voltak, gyémántokkal kirakva. Nem sokkal ezután a Tissot férfi karórái is praktikus szíjakat kaptak. Ez a két világháború között történt, így a márka megelőzte az óra gyártási trendeket.
A 20. század első felének eredményei és mérföldkövei
1930-ban a Tissot egyesítette erőit az Omegával, hogy megerősítse egymást, és svájci órák komplex választékát kínálja vásárlóinak. Ez az új entitás az első svájci óraszövetség volt a történelemben.
Három évvel később a Tissot elindított egy innovatív marketingtervet, amely számos progresszív megoldást tartalmazott a következő évtizedekre. A reklámkampányok és a kiskereskedelmi katalógusok ingyenes terjesztése mellett a Tissot elkezdte megkülönböztetni óráit. Különösen a női kollekciók voltak rendkívül változatosak. A bőrszíjas Tissot órákat fizikai aktivitásra, az elegáns karkötős modelleket hivatalos alkalmakra, az arany karkötőket pedig estélyekre szánta. A férfi ügyfélkör ekkor már a kronográfokat és az automata órákat élvezte.
Ikonikus modellek
Nem sokkal az Omegával való egyesülés után a márka piacra dobta forradalmi modelljét – a Tissot Antimagnétique-ot – a világ első antimágneses óráját.
Az 1950-es években Tissot egy újabb ikonikus órát hozott az óragyártás világába. Tissot Navigator néven jelent meg az első sorozatgyártású óra 24 időzónával.
100 év a piacon és még több innováció
1953-ban a Tissot karórák centenáriumukat ünnepelték. A márka azonban nem állt meg gazdag óra gyártási történetében, és más fejlett megoldásokkal állt elő. Az 1960-as és 1970-es években ezek voltak az első tinédzserek számára készült kollekciók, amelyek rendkívül eredeti modelleket tartalmaztak. A márka megnyitotta a kaput az új, ritkán használt szintetikus anyagok előtt is az óragyártásban, ami lehetővé tette számára, hogy színes és szórakoztató órákat gyártson.
Ikonikus modellek
1971-ben a gyártó piacra dobta a Tissot Astrolon modellt, más néven az IDEA 2001-et. Ez volt a világ első műanyag mechanikus órája.
Az 1980-as években a márka az alpesi gránitból készült Tissot RockWatch-el hívta fel magára a figyelmet. Egy évvel később egy újítás jelent meg a kettős – analóg és digitális időkijelzés formájában. A Tissot RockWatch Two Timer ilyen felszerelést kapott.
Nem sokkal ezután piacra került egy egyedi gyöngyös óra, a Tissot Pearl Watch és egy fából készült óra, a Tissot Wood Watch.
Tissot karóra az ezredfordulón
Az 1990-es évek végén az egyre fejlettebb funkciókkal rendelkező női és sportórák uralták a Tissot márka kínálatát. Ebben az időszakban a társaság több sportesemény hivatalos időmérőjévé is vált. Említsük meg legalább a jégkorong- vagy a kerékpáros vb-t.
Ikonikus modellek
Az ezredforduló ikonja a Tissot T-Touch karóra volt 1999-ből. Ez volt a világ első érintéses órája, és a Tissot cég okosan reagált vele az érintőképernyőkben rejlő rendkívüli lehetőségekre a digitális világban.
A Tissot műhely másik globális innovációja a napenergiával működő T-Touch Expert Solar modell volt. 2014-ben látta meg a napvilágot.
A Tissot márka a mai napig ragaszkodik a „hagyományra épülő innováció” hitvallásához. A rendkívül népszerű Tissot Heritage gyűjtemény is ezt bizonyítja. Ebben vintage dizájnú Tissot karórákat találhat, amelyet az elmúlt évek fontos ikonjai ihlettek. Tissot méltán büszke a történelmére.