Hölgyeim, melyik minimalista karórát választják?

Hledáme nejlepší dámské minimalistické hodinky

Minimalista órák, ruhák, de a márkák logói is. A csökkentés, a ritkítás vagy az egyszerűsítés manapság szinte mindenhol megnyilvánul. A minimalizmus tervezési iránya, amely néhány évvel ezelőtt teljesen uralta a divat világát, a divat kiegészítőkre is jelentős hatással volt. E trend megjelenése előtt sok divatmárkát gyötörte a kérdés, hogy miként lehet a lehető legközelebb kerülni a fiatalok célcsoportjához. Ugyanis sokáig nem vették figyelembe, hogy a vásárlók igényei változnak és fejlődnek. Az okostelefonok korában eltűnt az idő órával történő mérésének szükségessége, és a fiatalok egyre inkább elvesztették szem elől az órát mint divat kiegészítőt. Az óra elavultnak tűnt.

A cikk tartalma

Ez a jelenség főleg a nők világában tükröződött. A nők tetszeni akarnak, ez nem kétséges. Szeretnek szépen felöltözni és még jobban, ha bókokat gyűjtenek megjelenésükért. A hagyományos gyártók klasszikus órái azonban nem hangolódtak rá az új outfitekre, nem voltak elég „cool“, ezért nem voltak érdemesek egy új fényképre az instagram profilban. Ezért a fiatal hölgyek döntő többségénél elveszítette viselésük értelmét. A hagyományos márkák ezt azonban sokáig nem tudták megérteni, ill. üzleti stratégiájukra alkalmazni.

Döntő a stílus és az ár

Az olyan hagyományos óraházak, mint a Tissot, a Swatch vagy a Citizen, nem tudtak felugrani a divatos minimalizmus szembejövő hullámára. A fiatal hölgyek számára gyártott órák szegmense kezdett feltöltődni újonnan létrehozott márkákkal, amelyek minden fronton legyőzték a hagyományos márkákat. Az azonban továbbra is tény, hogy a minimalista órák nem tudják (és soha nem is fogják tudni) megközelíteni a svájci vagy japán távoli rokonaikat kivitelezésük minőségével. A divatos minimalista órák nem rendelkeznek kiváló minőségű svájci szerkezetekkel, nem első osztályú anyagokból készülnek, és nem is egy 100 éves múlttal rendelkező márka alkotásai. Leginkább Kínában gyártják tömegesen, és ebben a szegmensben a márkák annyira hasonlítanak egymásra, hogy néha nagyon nehéz őket megkülönböztetni.

A minőség azonban ebben az esetben nem játszik szerepet. Legalábbis nem az igénytelen női közönség számára, akiknek az óra csak az új outfitjük kiegészítője. A mágikus döntő tényező az ár. Ez azonban együtt jár az említett minőséggel, de ezt tegyük félre egy pillanatra. Megfizethetőségüknek és a célcsoport megértésének köszönhetően a minimalista órák olyan jelenséggé váltak, amelyet nagyon nehéz felülmúlni.

Valószínűleg nehéz lenne megtalálni a minimalizmus úttörőjét, akinek a minimalizmus növekedéséért a legnagyobb érdemet tulajdoníthatnánk. Azonban könnyen azonosíthatjuk az irány legnagyobb népszerűsítőjét, amely kétségtelenül a Daniel Wellington márka. Cikkünkben a az említett svéd márka mellett a Rosefield, a Cluse és az MVMT márkákra fogunk koncentrálni. Az enyhe különbségek ellenére ezeket a márkákat a minimalista dizájn, a hasonló minőség, és a megfizethetőség összeköti. Cikkünkben bemutatjuk Önnek az említett márkákat, és segítünk egy megfelelő minimalista óra kiválasztásában a portfóliójukból.

Női Daniel Wellington karóra

Abban az időben, amikor a hagyományos óragyártó cégek termékeik csökkenő népszerűségével küzdöttek a fiatalok körében, mint derült égből a villám, megjelent egy ismeretlen márka, amelynek logójában a DW iniciálék voltak. A Daniel Wellington órák nagyon rövid idő alatt jelenséggé váltak, amely kétségkívül megérdemli az első helyet a minimalista márkák listáján. Filip Tysander svéd üzletember alkotása, és 2011-ben elfoglalta minimalista óráival az újonnan alapított piacot. A legendákkal teli Daniel Wellington márka keletkezésének történetét már egyik cikkünkben elmeséltük, de most összefoglaljuk az összes tényt, amely a márkának meleg helyet biztosított a legkedveltebb női minimalista karórák között.

Az első tény, amely a márka sikere mögött áll (amint azt valószínűleg már tudják) a fesztelen minimalista kialakításuk. Teljesen eltért az akkori női karórák szokásos dizájnjától. Az óra más volt, üde és tökéletesen megfelelt az ifjú hölgyek elképzeléseinek.  Az óra egyszerű és nem túlcicomázott kivitelezése a NATO textil szíjjal együttesben az órát a női karórák között bestsellerré tette. A márka azonban nem csak egy órára alapozta a sikerét.

Az alkotók gyorsan megértették, hogy ha lépést akarnak tartani és az egyre növekvő versenyben elfoglalni helyüket, cselekedni kell. Fokozatosan kibővült a márka portfóliója , más típusú minimalista órákkal, különböző méretű és típusú szíjakkal. Az óra méretétől függően a szíjak szabadon kombinálhatók az egyes modellek között. A hölgyeknek minden alkalomra megfelelő óra áll rendelkezésükre, és nincsenek korlétozva egyetlen kivitelezéssel.

Daniel Wellington Classic Petite női karóra

Forrás: https://cz.pinterest.com/pin/512706738821175756

Kétségtelen, hogy a márka sikere egy darab szerencsének, a megfelelő időzítésnek és az ötletes marketingnek is köszönhető. Azokat a hölgyeket azonban, akiknek tetszett ez az óra, leginkább az ára vonzotta. A modelltől függően 25 és 30 ezer  HUF között mozog, ami igazán megfizethető órává teszi őket.

Verdikt: A Daniel Wellington óra egy klasszikus a minimalista órák között. Könnyen kombinálható és dizájnja időtlen. Annak ellenére, hogy a legnagyobb dicsőség idején már valószínűleg túl van, még mindig van mit kínálnia. Ezért a  portfoliójának egy darabjának feltétlenül díszítenie kell a kiegészítői gyűjteményét.

Sok más, ma ismert márkát is inspirált a márka hatalmas sikere. A következő sorokban olyan márkákat ismerünk meg közelebbről, mint a Cluse, a Rosefield és az MVMT, amelyeket szintén felvehetünk a minimalista óra gyártók listájára.

Finom CLUSE karóra

A márka megalakulása 2013-ra nyúlik vissza, és termékei két tehetséges holland alkotása. Ed Postmus és Rudyard Bekker azonban nem voltak újoncok az óra bizniszben – éppen ellenkezőleg, 2009 óta a Watch2Day nevű online óraboltot működtetik. Felhasználták az óraszegmensben szerzett tapasztalataikat, és beleolvasztoták az ötletbe, hogy létrehozzák  saját női karóra márkájukat.  Daniel Wellington óragyártóhoz hasonlóan érzékelték, hogy a hagyományos óramárkák semmiképpen sem képesek kielégíteni a hölgyek stílusos és megfizethető órák utáni igényét.

Ed Postmus a Rudyard bekker - a CLUSE márka alapítói

Forrás: https://www.elsevierweekblad.nl/

A svéd óramárkához hasonlóan marketingjüket a közösségi hálózatok erejére építették. Hol máshol lehet találni olyan fiatal hölgyek célcsoportját, akik stílusosak és divatosak akarnak lenni? Helyesen sejtette – a közösségi hálózatokon. A tökéletesen elrendezett termékekkel ellátott szép fotók mellett a CLUSE márka az influencerek erejére is fogadott. Egy átgondolt marketingstratégia segítségével a márka rakétaszerűen tudta elindítani az értékesítését, és így ígéretesen utolérni versenytársát a Daniel Wellington márka formájában.

A Cluse női karóra minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, amelyet elvárhat egy órától a minimalista órák kategóriájában. Nagyon egyszerű dizájnnal és cserélhető szíjakkal rendelkeznek, és az áruk általában nem haladja meg a 30 ezer forintot. Mint maguk az alapítók állítják, a márka „az egyszerűségben akarja megtalálni a szépséget, de nem akar unalmas és felületes lenni”.

Ezen állítások bizonyítéka a három fő óra kollekció, amelyek ezt az üzenetet képviselik. Az első a La Bohéme kollekció, amelyet színes bőrszíjak jellemeznek, amelyek általában pasztell színekben vannak feldolgozva. Ez az óra jó választás lesz minden hölgy számára, aki színes szíjjal feldobott kicsi, visszafogott órát keres. Megemlítjük a La Vedette kollekció óráit is, amelyek kialakításukban hasonlóak az előző kollekcióhoz, de számlapjuk lényegesen kisebb. 6 mm-rel kisebb (24 mm) és egy jellegzetes római 12-es szám díszíti. Ez az analóg óra vékony csuklójú hölgyek számára alkalmas, akik finom kiegészítőt keresnek az outfitjükhöz.

A márka kínálatának legérdekesebb darabjai kétségkívül a La Roche Petite kollekció órái. Legfeltűnőbb elemük mindenképpen a számlap, amely a felületén kőre ill. márványra hasonlít. Nem díszíti egyetlen index sem, csak a márka minimalista logója. Ezt az egyedülálló órát bőrszíjjal és a tok színének többféle kivitelével értékesítik. Ára valamivel magasabb, mint a márka kínálatában szereplő egyéb óráké.

Verdikt: Finom és diszkrét, nem túl különc. Így lehet röviden leírni a CLUSE márka óráit. Ha Ön a fiatalabb vásárlók közé tartozik, és nem szeretné csuklóját túl profanizált márkával díszíteni, akkor ennek az órának mindenképp önhöz kell jutnia.

Důkazem těchto tvrzení jsou tři hlavní kolekce hodinek, které reprezentují toto poselství. Tou první je kolekce La Bohéme, která je charakteristická svými barevnými koženými řemínky, které jsou často zpracovány v pastelových barvách. Tyto hodinky budou skvělou volbou pro všechny dámy, které hledají malé decentní hodinky obohacené pestrým řemínkem. Zmíníme také hodinky z kolekce La Vedette, které se designově přibližují předchozí kolekci, avšak jejich ciferník je výrazně menší. Ten má o 6 mm menší (24 mm) a je dekorovaný výrazným římským číslem 12. Tyto analogové hodinky jsou vhodné pro dámy s útlejšími rukama, které hledají jemný doplněk k jejich outfitu.

Nejzajímavějšími kousky z nabídky značky jsou nepochybně hodinky z kolekce La Roche Petite. Jejich nepřehlédnutelným prvkem je určitě ciferník, který svým povrchem připomíná kámen, případně mramor. Ten nezdobí žádné indexy, pouze minimalistické logo značky. Tyto jedinečné hodinky se prodávají s koženým páskem a ve více provedeních zbarvení pouzdra. Jejich cena je také o něco vyšší, než u ostatních hodinkách z nabídky značky. Verdikt: Jemné a decentní, nepříliš výstřední. Tak by se daly ve zkratce popsat hodinky značky CLUSE. Pokud patříte k mladším zákaznicím a nechcete své zápěstí zdobit příliš trendy značkou, tyto hodinky by měli určitě putovat k vám.

 

CLUSE La Roche Petite CL40102

Leírás: Tok: acél PVD bevonattal, Tok színe: arany, Számlap: analóg , Számlap színe: fekete, Az óra formája: kerek, Üveg: ásványi
TOP

Minimalista Rosefield karóra

Listánk következő márkája a holland Rosefield óragyártó. A ténysóvár olvasóknak azonban már az elején csalódást foguk okozni, mivel a gyártó hátteréből nem sikerült elegendő mennyiségű érdekes információt összegyűjteni. Ezért sajnos nem fogjuk megtudni, hogy egy tehetséges egyén vagy egy lelkes csoport áll-e e márka létrehozásának hátterében.

Azt viszont tudjuk, hogy a Rosefield női karórát 2014-ben hozták létre Hollandiában. Mint gyártója a hivatalos honlapján közli, az órákat a New York-i és az amszterdami élet ihlette. Kombinálják a klasszikus dizájnt a modernnel. Két ellentét, amely vonzza egymást. Csakúgy, mint a híres városok, amelyek e népszerű márka óráinak tervezési inspirációjává váltak. Hagyományos Amszterdam, energikus és modern New York. Nem véletlen, hogy ez a két metropolisz még a cég logójába is bekerült.

Elegáns Rosefield márkájú női karóra

Forrás: https://www.rosefieldwatches.com

Milyen a Rosefield karóra?

Első pillantásra nyilvánvaló, hogy a gyártó úgy döntött, hogy termékeit elegáns íylésű hölgyek felé irányítja. A Daniel Wellington vagy a CLUSE márkákkal összehasonlítva a Rosefield női karóra a minimalista, kissé tradicionálisabb kivitelű órák képviselője. A márka szívesen használ klasszikus fém szíjakat arany árnyalatokban vagy modern acél hálós szíjakat az óráin. Természetesen vannak bőrszíjas órái is, amelyek azonban a Rosefield márka esetében nem keltenek figyelmet feltűnő színekkel. Kivételt képez azonban a City Bloom kiadás, amelynek órája nemcsak finom színes szíjakkal vonzza a figyelmet, de gyönyörű hímzett mintákkal is.

Rosefield City Bloom CILIR-E93

Leírás: Tok: acél PVD bevonattal, Tok színe: arany, Számlap: analóg, A számlap színe: fehér, Az óra formája: kerek, Üveg: ásványi
TOP

A márka a múltban merít előszeretettel ihletet. Ennek bizonyítéka például a Rosefield The Boxy óragyűjtemény, amely maga a márka filozófiájának tökéletes megtestesítője. Ahogy a kollekció neve is sugallja, a kollekcióból származó női karórákat négyzet alakú formák ihlették, amelyek a múltban különösen divatosak voltak. Az órát azonban úgy tervezték, hogy megfeleljen a mai modern nő divat kritériumainak. Ha olyan óra érdekli, amelyek kiemelik elegáns stílusát a gyűjtemény órái egyszerűen az Öné kell hogy legyenek. De győződjön meg róla Ön is, hogy nagyon nehéz lenne elegánsabb darabot találni a minimalista órák között.

Szögletes női Rosefield márkájú karóra - The Boxy kollekció

Verdikt: A Rosefield órák kétségtelenül a legelegánsabb márka a listán. Ha az elegáns öltözködési stílust kedveli, akkor ennek a márkának az óráinak egyértelmű választásnak kell lenniük.

Üde MVMT márkájú karóra fiatalok részére

Az utolsó játékos, aki osztja a kártyákat a minimalista órák világában, az MVMT márka. Eredete 2013-ig nyúlik vissza, és úgy tervezték, hogy kielégítse a fiatalok stílusos minimalista órák utáni igényét. Az MVMT órák készítői feltüntetik honlapjukon, hogy nem elégedettek a hagyományos óragyártók kínálatával. Az elégedetlenség elsősorban e gyártók óráinak elavult kialakításából fakadt, de azok árából is. Az olyan márkák, mint a Tissot, a Certina vagy a Citizen, kiváló minőségű darabokat gyártanak, de az áruk is ennek a minőségnek felel meg. A svájci ill. japán órák egyszerűen nem megfizethetőek a legtöbb diák és fiatal számára. A márka alkotói Jake Kassan és a Kramer La Plante ezért megfizethető árú és stílusos órákat dobtak piacra. Megszületett az MVMT márka.

Az MVMT óra története egy nagy adag szerencséről, elszántságról és megfelelő időzítésről szól. A márka sikere minden bizonnyal tagadhatatlan. De nem kell sokat gondolkodnunk, hogy azt mondhassuk, hogy a márka valójában nem állt elő semmi újjal. Alapvetően az ismétlődő képletek kombinációja, amelyeket már feljebb említettünk. Olcsó termék üde dizájnnal, erőteljes marketinggel a közösségi hálózatokon és elégedetlen célcsoporttal, aki alternatívát keres. Az MVMT márkát azonban semmiképp sem akarjuk hitelteleníteni, éppen ellenkezőleg. Nem akarunk és nem is fogunk turkálni az óra minőségébe. Semmilyen módon nem fogjuk összehasonlítani a hagyományos óragyártók óráival. Ez az óra eladja a stílust, amelyet a fiatalok egyszerűen imádnak. 2016-ban a 60 millió dolláros bevétel bőséges bizonyítéka az óra tömeges sikerének világszerte.

Női MVMT karóra

Ma azonban elsősorban a női minimalista karórák miatt vagyunk itt. Az MVMT márka előadásában (legalábbis a dizájn szempontjából) valóban kitűnnek a tömegből. Kialakításuk egyedi, és a többi minimalista márka viszonylag hasonló portfóliója ellenére is vonzó. Az MVMT márka esetében a hölgyeknek valóban sok választási lehetősége van. Bőr vagy fém szíjjal, ill. kronográfokkal ellátott órák kínálkoznak nekik, amelyeket az MVMT Nova kiadás mutat be, vagy a minimalista bőr vagy shark mesh szíjjal ellátott órák a Boulevard kollekcióból.

És minden olyan hölgy számára, aki egy igazán  finom darabot keres, a gyártó az MVMT Mod kiadással készült. Egy fehér színű számlap jellemzi, gyönyörű emelt indexekkel. Az óra finomságát a márka emblémájával ellátott mutatók is hangsúlyozzák, amelyek ízlésesen illeszkednek az óra tokjához és szíjához.

MVMT Mod FB01-S

Leírás: Tok: rozsdamentes acél, Tok színe: ezüst, Számlap: analóg, Számlap színe: ezüst, Az óra formája: kerek, Üveg: ásványi
TOP

Nem lehet nem megemlíteni a Bloom és a Signature kiadásokat. Az előbbi színes szíjakkal és nem hagyományos számlappal nyeri el a hölgyek szívét. Ezt egy kronográfos ébresztőóra jellemzi, amely kissé szokatlanul egyedül helyezkedik el az óra mutatók alatt. A Signature karóra kiadás pedig a többi gyűjtemény dizájnjának kombinációja. Fémes színek és diszkréten beépített dátumkijelző jellemzi a számlap lágy színű hátterén.Ez tökéletesen illeszkedik az óra általános színvilágához.

Jemné minimalistické hodinky MVMT Bloom

Forrás: https://top10watches.net

Verdikt: Ha nem az első osztályú svájci minőség után sóvárog, és az óra úgymond szezonális ügy az Ön számára, mindenképpen nyúljon az MVMT női karóra után. A gyártó modelljei ízlésesek, ötletesek és elegánsak. Soha nem kell aggódnia hogy az órája újra kiment a divatból, mert a minimalista MVMT karóra mindig a legújabb divatirányzatoknak fog megfelelni.

LEGÚJABB CIKKEK