- A harmadik legnagyobb olasz divatház, a Giorgio Armani 1975 óta van a piacon.
- Az Armani termékek három különálló vonalra oszlanak, amelyek közül kettő Giorgio Armani és csapata terveiből származik.
- A népszerű EA7 sport divat is az Emporio Armani márkához tartozik.
A divatipar egyik legelismertebb és legismertebb márkája és a világ egyik legértékesebb divatcége. Giorgio Armani, közismertebb nevén Armani évtizedek óta megőrizte a luxusmárka auráját és szent helyét a divat világában. A hírhedt GA ikon mellett Armani Exchange és Emporio Armani logóval ellátott termékeket is találhatunk a piacon. Honnan jöttek, és miben különböznek a Giorgio Armani címkével ellátott klasszikusoktól? Ugyanolyan minőségűek, mint a rangos Armani luxusdarabok? A válaszokat a következő cikkben találja.
A cikk tartalma
A Giorgio Armani márkáról: Történelem és szegmentálás
A Giorgio Armani egy olasz luxus divatház, amelyet nem kell külön bemutatni. Giorgio Armani alapította 1975-ben Milánóban, hogy a harmadik legnagyobb olasz divatmárkává fejlessze. Hosszú ideig őrzi státuszát szoros kapcsolatban a Gucci és a Prada óriáscégek mögött.
2017-ig a divatház szegmentációja meglehetősen összetett volt, és nagyszámú almárkából állt. A legnépszerűbbek közül említsük meg például az Armani Jeans-t, az Armani Privé-t vagy az Armani Collezioni-t. Mivel a részleg zavaró volt a nagyközönség számára, a vezetőség úgy döntött, hogy termékeit három vonalba integrálja: Giorgio Armani, Armani Exchange és Emporio Armani.
Giorgio Armani
A Giorgio Armani vezető divatmárka férfi és női konfekció ruházatra, kiegészítőkre, szemüvegekre, kozmetikumokra és parfümökre specializálódott. A GA termékek csak a márka saját butikjaiban és egyes luxus áruházakban kaphatók. Ezen a vonalon vannak a legmagasabb árak is. Az eredetileg legfényűzőbb Armani Privé sorozatot törölték, termékei pedig a GA logó alá kerültek.
Emporio Armani
Az Emporio Armani márka az eredeti Armani vonalak egyikeként maradt fenn, és a közép vonalhoz tartozik. Az aktuális divat trendekre fókuszál, és elsősorban a 20-30 év közötti fiatal felnőttek kategóriáját szólítja meg. Portfóliója ruházati cikkekből, napszemüvegekből, kiegészítőkből, órákból és parfümökből áll.
Az Emporio Armani sorozatban megtalálható a népszerű EA7 sportruházat és kiegészítők is, amelyek az Armani és a Reebok márkák együttműködéséből jöttek létre. Az Emporio Armani termékek megfizethetőbbek, mint a Giorgio Armani, de prémiumabbak, mint az Armani Exchange. Az egész termékcsalád nagy támogatást élvez a hírességek és sportolók részéről, így évek óta népszerű és trendi.
Armani Exchange
Az Armani Exchange sorozat 1991-ben indult, és jelenleg az Armani műhely legolcsóbb termékcsaládja. A vonal sajátossága, hogy nem maga Giorgio Armani tervezte. Inkább a fast fashion-re és a fiatal fogyasztókra összpontosít. A célcsoport a tinédzserek és a 20-35 éves fiatal felnőttek. Az Armani Exchange termékeket A׀X márkanéven értékesítik. Élénk, szórakoztató kialakítással és nagyon jó elérhetőséggel tűnnek ki.
Armani Exchange vs. Emporio Armani vs. Giorgio Armani
Bár mindhárom vonal az Armani családhoz tartozik, sok különbség van köztük. Ezeket az alábbiakban világosan összefoglaltuk Önnek.
Armani Exchange
Alapítás éve: 1991
Ár: 20-550 euró
Célcsoport: 15-35 év közötti stílusos fiatalok
Tervezési javaslatok: szórakoztató, trendi darabok, amelyeket az utcai stílus ihletett, amelyeket a szingapúri tervezőcsapat és más cégek terveztek
Elérhetőség: széles körben elérhető
Emporio Armani
Alapítás éve: 1982
Ár: 50-2500 euró
Célcsoport: 20-30 éves fiatal felnőttek
Tervezési javaslatok: ízléses divat, amelyet közvetlenül Giorgio Armani és csapata tervezett, valamint az EA7 sportruházat
Elérhetőség: jól elérhető
Giorgio Armani
Alapítás éve: 1975
Ár: 350-12 000 euró
Célcsoport: 35-50 éves vagyonos vállalkozók
Tervezési javaslatok: elegáns és estélyi konfekció, amelyet közvetlenül Giorgio Armani és csapata tervezett
Elérhetőség: csak erre szakosodott butikokban kapható